جزوه نویس تنها

ساخت وبلاگ

گنج های گرانبها و بازار مکاره کنکور

پیک سنجش

حتماً تا به حال برای شما هم پیش آمده است که برای انجام کارهای مختلفی که قصد انجام دادن آن را دارید با اطرافیان خود مشورت کنید. بسته به اهمیت و ارزشی که کار مورد نظر و نتیجه‌اش برای هر فردی دارد، وقت متفاوتی را برای مشورت و استفاده از تجربه دیگران صرف می‌کند. استفاده از تجربه اطرافیان یا حتی تجربه‌های گذشته خودمان به ما کمک می‌کند تا علاوه بر اینکه برخی از اشتباهات را مرتکب نشده یا تکرار نکنیم، زودتر، راحت‌تر و با صرف انرژی و زمان کمتری به هدفمان نایل شویم. استفاده از تجربه‌های گذشته خودمان یا دیگران، مقوله‌های متفاوتی را در بر می‌گیرد: از دیدن یک فیلم، انتخاب یک خیاط، مطالعه یک کتاب، حتی مسیری که برای رفتن به یک محل انتخاب می‌کنیم و …. در کنکور دادن هم، استفاده از تجربه دیگران، یکی از بهترین کارهایی است که می‌تواند کمک مؤثری به آزمون و کسب نتیجه بهتر شما داشته باشد؛ البته به شرطی که شما از این تجربه تلخ یا شیرین به نحو مطلوبی استفاده کنید. در این مقاله قصد داریم تا شما عزیزان را با مهم‌ترین تجربه‌های دوستان خوب داوطلب که در سال‌های قبل، کنکور را تجربه کرده‌اند، آشنا کنیم. امیدواریم که شما عزیزان هم با مطالعه این تجربه‌ها و به کار بستن آنها بتوانید به موفقیت بیشتری دست پیدا کنید.

1-    دی ماه را دریابید

از آنجایی که این ایام، زمان برگزاری امتحانات دی ماه است و بسیاری از داوطلبان عزیز هم مشغول دادن امتحانات هستند، تصمیم گرفتیم که اولین تجربه را با تجربه امتحانی شروع کنیم. سامان که سال قبل با یک رتبه خوب در کنکور قبول شد به اهمیت امتحانات دی ماه اشاره می کند. او می‌گوید که برعکس نظر بسیاری از کنکوری ها، امتحانات نه تنها باعث نمی شود تا وقت داوطلب را بیهوده از بین ببرد، بلکه یک توفیق اجباری و کمک مؤثر به داوطلبان برای مطالعه بهتر بعضی از درس‌هاست؛ زیرا با اینکه در مطالعه تشریحی، بیشتر روی کلیات دروس متمرکز می‌شویم، اما برای تست زدن، دانستن همان کلیات، لازم و ضروری است؛ از طرف دیگر، در سال‌های اخیر، توجه ویژه‌ای به یادگیری مفاهیم از طریق کتاب‌های درسی به عنوان مهم‌ترین منبع طرح سؤالات کنکور شده است؛ به همین دلیل، تشریحی خواندن دانش‌آموزان از طریق کتاب‌های درسی، تاثیر شگرفی در بهبود یادگیری آنها داشته است. در ایام امتحان، خوب درس خواندن و تشریحی خواندن کتاب درسی، نتیجه کار را در کنکور بهبود می‌بخشد؛ به علاوه باعث می‌شود که مفاهیم پایه‌ای و اصلی کتاب، که گاهی داوطلبان از آن براحتی غفلت می‌کنند، بخوبی مطالعه شود؛ پس اگر شما در روزهای امتحان و در مطالعه هر درسی بخوبی در مطالب عمیق شوید، مطمین باشید که بخش بزرگی از مشکلات شما در تست زنی در کنکور در همان درس‌ها از بین خواهد رفت.

2-   امیدوار باشید

نوشین که در حال حاضر به عنوان یک داوطلب پشت کنکوری به سختی و با جدیت، مشغول مطالعه و آمادگی برای آزمون سراسری است، اشاره می‌کند که در هر کاری و هر تصمیمی که می‌گیرید، امید از مهم‌ترین عوامل پیشرفت و رسیدن به هدف است. او با دریغ و افسوس نسبت به سال قبل می‌گوید که برخی از اطرافیانش با طرح موضوعات مختلف، انگیزه و امید او را برای قبولی در کنکور سال قبل تخریب کرده و از بین بردند. نوشین با وجود برنامه خوبی که داشت، به دلیل اینکه روحیه و امید لازم را برای رسیدن به هدف نداشت، پیوسته به این فکر می‌کرد که موفق نخواهد شد، و همین عامل باعث می شد تا میزان مطالعه و یادگیری او کم و کمتر شود و در نهایت او بپذیرد در آزمون سراسری گذشته توان رقابت با داوطلبان را ندارد و باید بخت خود را در سال آینده بیازماید؛ اما وی پس از برگزاری کنکور متوجه شد که دوستانی که در شرایط درسی مشابه او بودند، ولی با جدیت و انگیزه کافی درس خوانده و امید خود را برای رسیدن به هدف از دست نداده بودند، موفق شدند تا در رشته‌ها و دانشگاه‌های مورد نظر خود به تحصیل بپردازند. نوشین که اکنون با انگیزه و انرژی فراوان، خود را آماده کنکور می‌کند، ادامه می‌دهد که “موتور حرکت هر هدفی، امید است، و وقتی امید نداشته باشید، نمی‌توانید بخوبی درس بخوانید و اصلاً مطالب را یاد بگیرید. همیشه به خود بگویید که در شرایط خوب درسی قرار دارید و اگر خوب درس بخوانید به آرزوها و اهداف خود خواهید رسید. همین موضوع باعث می‌شود که بیشتر و بهتر درس بخوانید و مطالب هم بخوبی و برای مدت زمان بهتری در ذهن شما بماند.” او معتقد است که” برای داشتن امید کافی است که دیگران را از ذهن خود حذف کنید، با خودتان رقابت کنید و به این موضوع اصلاً اهمیت ندهید که دوستانتان، مطالب را چند بار دور کرده‌اند؛ بلکه فقط و فقط با انگیزه پیش بروید و نتیجه کار را به خدا واگذار کنید.”

3- برای شنیدن، سراپا گوش باشید

امین به عنوان یک داوطلب پشت کنکوری از تجربه خود می‌گوید؛ از اینکه در سال آخر، به جای اینکه از معلم و درس هایی که او می دهد، استفاده کند، وقت خود را در کلاس، صرف بازیگوشی و صحبت با دوستانش می کرد و این مباحث را در زمان دیگری مطالعه می نمود. همین موضوع باعث می‌شد تا وقت بیشتری از امین صرف یادگیری مطالبی شود که قبلاً درس داده شده بود.

پیشنهاد امین با توجه به این تجربه این است که برای صرف وقت کمتر به منظور فراگیری دروس و یادگیری بهتر و ماندگارتر دانش‌آموز کنکوری، آنان حتماً سعی کنند که قبل از کلاس، نگاهی سطحی و سریع به مطالبی که احتمالاً دبیر قرار است درس بدهد، بیندازند. این کار باعث می‌شود که دانش آموز، سر کلاس، درس را خیلی بهتر بفهمد و در کلاس به درس، خوب گوش داده و از مطالبی که دبیر تدریس می‌کند، نت‌برداری کند و بعد از کلاس، چشم‌اندازی کلی از درس داده شده داشته باشد تا بتواند درس را بخوبی برای کنکور در خاطر نگه دارد.

4-   بی رحم باشید

زهرا می‌گوید: “وقتی  که تصمیم گرفتم برای کنکور مطالعه کنم، فهرستی از تمام دروس تهیه کردم و در برنامه درسی خودم برای همه آنها زمانی را درنظر گرفتم؛ اما کم کم متوجه شدم که برخی از موضوعات و درس های مهم را بخوبی نمی‌فهمم یا اصلاً یاد نمی‌گیرم؛ در حالی که در بعضی از درس‌های دیگر، با اینکه در گذشته در آن دروس ضعف داشتم، یادگیری خوبی دارم؛ بنابراین، برای اینکه بتوانم از زمانی که در دست دارم بهترین استفاده را ببرم، با توجه به بودجه بندی سؤالات کنکور، برخی از مباحث سختی را که نمی‌توانستم خوب یاد بگیرم و کمتر در کنکور از آنها سؤال داده می شد، حذف کردم و در قدم بعدی، برخی از مباحث مهمی را هم که برایم سخت بود و یادگیری آن مباحث مستلزم صرف زمان و انرژی زیادی می‌شد، حذف کردم و به جای آن، وقتم را صرف مطالب مهمی کردم که می‌توانستم آن مطالب را در مدت باقی مانده بخوبی بخوانم.” او با لبخند ادامه داد: همین بی‌رحمی من باعث شد که کنکور را بخوبی گذرانده و با یک رتبه خوب به هدفم برسم”.

5-   عید کنکوری داشته باشید

آرش، رتبه خیلی خوبی در گروه آزمایشی علوم تجربی به دست آورد و موفق شد که در رشته دندانپزشکی پذیرفته شود. او رمز موفقیت خود را در این می‌داند که از تمام لحظات خود بخوبی استفاده کرد و اجازه نداد تا وقتش، بیهوده تلف شود؛ اما به عنوان مهم‌ترین تجربه‌اش که وی را در رسیدن به هدف بسیار کمک کرده است، توجه به تعطیلات عید نوروز را به همه داوطلبان توصیه می‌کند. او اشاره دارد که از یک ماه قبل از فرارسیدن عید نوروز، برای این ایام برنامه‌ریزی کرده و یک هفته مانده به سال جدید، برنامه خود را طبق آخرین شرایط درسی‌اش تغییر داده است. وی تمام مدت عید را، به جز روز اول که مشغول استراحت بود، به مطالعه دروسی گذراند که مهم بودند و به این ترتیب موفق شد که از بسیاری از داوطلبان پیشی بگیرد.

آرش معتقد است با اینکه دوره تعطیلات عید، کوتاه است، اما از آنجایی که مدارس تعطیل است و بسیاری از داوطلبان هم برنامه خوبی برای این ایام ندارند یا نمی‌توانند برنامه خود را بخوبی مدیریت کنند، افرادی که بتوانند در ایام عید نوروز بخوبی درس بخوانند، می‌توانند کاستی‌های خود را در این ایام جبران کنند و یا بخشی از مطالب مهم را مرور نمایند؛ پس از همین الان به خاطر داشته باشید که ایام نوروز را بیشتر به درس خواندن اختصاص دهید؛ زیرا وقت برای تفریح و دید بازدید، همیشه وجود دارد. 

6-   ماه مهم خرداد

سارا معتقد است یکی از اشتباهاتی که باعث شد او با وجود تلاش و مطالعه بسیار نتواند نتیجه خوبی در کنکور سال قبل به دست بیاورد، این است که از اهمیت دوره جمع بندی و مرور در خرداد ماه غافل شد. وی به جای اینکه مثل سایر داوطلبان موفق با یک برنامه ریزی خوب به استقبال دوره جمع بندی در خرداد برود، تا یک هفته قبل از کنکور به مطالعه مطالب جدید پرداخت؛ زیرا احساس می‌کرد با توجه به حجم مطالبی که تا اردیبهشت خوانده است، نمی‌تواند به تست‌های کنکور جواب دهد. همین موضوع باعث شد تا او بسیاری از مطالب و کتاب‌هایی را که قبلاً خوانده بود از یاد ببرد و نتیجه خوبی از آزمون سراسری نگیرد.

سارا که الان با دیدی بسیار بهتر و برنامه ریزی عالی، مشغول مطالعه برای کنکور است، به همه داوطلبان توصیه می‌کند که در مدت باقی مانده تا عید، همه مطالب مهم را یک بار مطالعه و خلاصه‌برداری کنند و بعد از عید به عمومی‌ها بیشتر بپردازند، و نکته مهم تر اینکه تا حد ممکن، زمان را برای تست‌زنی و مرور مطالبی که قبلاً خلاصه‌برداری شده است اختصاص دهند. در این میان به توصیه سارا که مورد تایید همه مشاوران نیز هست، کنکوری‌ها باید بتوانند در خرداد ماه، کار جمع بندی را به اتمام برسانند.

7- آزمودن قبل از آزمون

فرید، یکی از کنکوری‌های موفق سال قبل است. او که در رشته روان‌شناسی تحصیل می‌کند، راز موفقیت خود را در تست‌زنی‌های بموقع و اصولی می‌داند. فرید معتقد است که تست زنی و رفع اشکال هایی که بعد از تصحیح تست‌ها انجام می‌داد، باعث شد تا او با دید بهتری نسبت به سؤالات در جلسه کنکور حاضر شود. فرید اشاره دارد که او برای کسب نتیجه بهتر، چند بار تست زنی می‌کرد. اول، بعد از مطالعه دروس و در پایان هفته به تست‌زنی یک مبحث می‌پرداخت تا بداند که در کدام قسمت آن مبحث اشتباه دارد و کدام مطالب را بخوبی متوجه شده است، و در پایان ماه یا اتمام یک کتاب هم، فرید مبادرت به تست زنی می‌کرد. بعد از اتمام تست زنی، فرید، موارد اشکال و نکات مهم تست را که متوجه نشده بود در دفترچه خلاصه‌برداری یادداشت می‌کرد تا در فرصت مناسب، بخصوص در دوره جمع بندی، مطالعه کند. در هفته‌های پایانی نیز فرید تلاش کرد تا خود را در موقعیت کنکور قرار داده و به صورت کنکور، تست سرعتی از همه کتاب‌ها بزند. وی بعد تست ها را تصحیح کرده و به مطالعه نقاط اشکال خود و رفع آنها می‌پرداخت. فرید معتقد است که این کار باعث شد تا او، علاوه بر اینکه همه مباحث مهم و نکته‌ای کتاب‌ها را چندین دور خوب و کامل بکند، از استرس و اضطراب کنکور نیز تا حد زیادی رها شود.

8- یکی از چندین راه

این تجربه، بسیار متفاوت از تجربه‌های بالاست. برای اینکه از تجربه محمد و موفقیت او برای شما بگویم، ترجیح دادم که او را در دفتر کارش ملاقات کنم. محمد، وقتی نگاه منتظر مرا دید با لبخندی گفت که تجربه او از کنکور به شش سال قبل برمی گردد. وی اشاره کرد که با اینکه در آن روزها تلاش می‌کرد تا درس بخواند، اما انگار نمی‌توانست بخوبی مطالب را فراگیرد. به نظر خود او، یکی از عواملی که باعث این موضوع می‌شد، آن بود که وی استرس زیادی را تحمل می‌کرد. مهم‌ترین عامل استرس او هم، این بود که اگر نمی‌توانست در کنکور موفق شود، مجبور بود به سربازی برود.

    زمان اعلام نتایج برای محمد، مثل یک کابوس بود؛ کابوسی که به نظر او تمام زندگی‌اش را درهم پیچیده بود. محمد هنگام اعلام نهایی نتایج متوجه شد که در هیچ دانشگاهی پذیرفته نشده و احساس ‌کرد که دنیا برای او به آخر خود نزدیک شده است. وی وقتی که در تدارک سربازی رفتن بود، به دوستان خود فکر می‌کرد که در حال تحصیل در دانشگاه هستند و این موضوع بیشتر او را آزار می‌داد. ماه‌های اول سربازی به سختی برای محمد سپری می‌شد و وی آینده خود را مبهم و تارک می‌دید. او وقتی سربازی را به پایان رساند هیچ امیدی برای رسیدن به آینده روشن نداشت.

وقتی به اینجای داستان رسید، محمد لبخندی زد و ادامه داد که آن روزها به هر دری می‌زد تا بتواند بار دیگر در آزمون سراسری شرکت کرده و موفق شود. وی در یکی از روزهایی که از کلاس کنکور باز می‌گشت، چشمش به دو توریست خورد که به دنبال آدرسی می‌گشتند. محمد به طور شکسته و ابتدایی با آنها به انگلیسی صحبت کرد و منظورش را رساند. توریست ها از او خواهش کردند که در قبال دریافت وجهی به آنها برای رفتن به چند منطقه معروف شهرشان کمک کند و از همین جا بود که زندگی محمد در مسیر دیگری ادامه یافت. محمد تصمیم گرفت تا زبان خود را تقویت کند و در یکی از شرکت‌های مسافرتی و گردشگری به عنوان «تور لیدر» فعالیت نماید. محمد تمام توجه خود را صرف بهتر شدن در شغلش قرار داده بود و به همین دلیل به سایت های مختلف سر زده و هر بار ایده‌های جدیدی می‌گرفت. او با گذاشتن تصاویر و پیام های جذاب از دیدنی‌های استان و کشورش، از همه خارجی‌ها و ایرانی ها دعوت می‌کرد تا به این مناطق سفر کنند و اشاره می‌کرد که خود او هم به عنوان «تور لیدر» می‌تواند آنها را همراهی کند.

    لبخند محمد، این بار، واضح تر و پر رنگ‌تر شد؛ گویی هر چه از موفقیت‌هایش می‌گفت لذت بیشتری می‌برد. محمد اشاره کرد: بعد از اینکه توانستم به همراهی چند نفر از دوستانم و استفاده از وامی که گرفتیم دفتری بزنیم، توانستیم در مکانی بزرگتر که در ابتدا به صورت اجاره‌ای بود، مجموعه رستورانی با غذاهای سنتی و مغازه‌ای برای عرضه صنایع دستی مردم بومی استانمان دایر کنیم و علاوه بر خودمان که مشغول کار شدیم برای چند نفر دیگر نیز کارآفرینی کنیم.

     محمد اضافه می‌کند که به نظر او کنکور، یکی از راه‌های رسیدن به موفقیت است، و مگر نه این است که ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا در آینده موفق شده و زندگی خوب و جایگاه اجتماعی بالایی داشته باشیم؟ بنابراین، اگر داوطلبی در کنکور موفق نشد نباید فکر کند که به انتهای راه رسیده و دنیا برایش تمام شده است. شاید در ابتدا، شکست در کنکور، سخت و ناراحت کننده باشد، اما کافی است که ما نگاهی به خود و استعدادهایمان و آنچه از خودمان در آینده توقع داریم بیندازیم؛ آن وقت خواهیم فهمید که کنکور، همه چیز و همه زندگی نیست. بسیاری از افراد، استعدادهای فنی و بازرگانی خوبی دارند و می توانند با کمی تلاش و کوشش در این راه‌ها موفق شوند؛ در ضمن، بعد از پرداختن به یک کار و کسب درآمد هم می‌توان در راستای استفاده از علم دیگران و ارتقای کیفیت کار و استفاده از تازه ترین دستاوردها، در دانشگاه ادامه تحصیل داد؛ زیرا برای آموختن هیچ وقت دیر نیست؛ همان گونه که او الان به عنوان دانشجوی ترم دوم رشته مدیریت جهانگردی در راستای هر چه بهتر انجام دادن کارش مشغول به تحصیل است. 

- - , .

جزوه نویس تنها...
ما را در سایت جزوه نویس تنها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی tes بازدید : 184 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 22:42

وضعیت پاسخگویی داوطلبان کنکور 94 رشته تجربی

 

سال گذشته451 هزار و 958 داوطلب  گروه آزمایشی علوم تجربی  در جلسه آزمون سراسری حضور داشتند.

در گروه آزمایشی علوم تجربی در تمامی درس‌ها ( به جز زیست شناسی)‌، تعدادی از داوطلبان به 100 درصد سؤال‌ها پاسخ صحیح داده‌اند. آمار  ذکر شده در جدول‌های این گزارش، بیانگر آن است که اگر داوطلبی حتی به یک سؤال درسی که در آن درس ناتوان است و ضعف دارد پاسخ صحیح بدهد (و به هیچ یک از  سؤال‌های همان درس نیز  پاسخ غلط ندهد) از تعداد قابل توجهی از داوطلبان در همان درس، وضعیت بهتری خواهد داشت. اهمیت این امر زمانی مشخص می‌شود که  بدانیم برای موفقیت در آزمون سراسری باید به همه دروس توجه داشت و نمی‌توان چند درس را مطالعه کرد و یک یا دو درس را رها نمود.

در ضمن، وجود 33-درصد در همه درس­­های عمومی و اختصاصی، بیانگر آن است که به هیچ وجه نمی‌توان به سؤال‌های آزمون سراسری در یک درس (حتی درس‌های عمومی) به طور اتفاقی پاسخ داد و درصد خوب یا مثبتی نیز در آن درس کسب کرد؛ پس اگر این روزها در درسی آمادگی ندارید، باید در همین زمان باقی مانده به مطالعه مبحث یا مباحثی از آن درس بپردازید تا بتوانید به چند سؤال معدود در همان درس پاسخ دهید؛ زیرا کسب نمره منفی، بسیار بدتر از به دست آوردن درصد صفر است.

 آمار ارایه شده  در جدول‌ها همچنین تاییدی است بر اینکه کنکور، یک مسابقه است و قرار نیست که شما به همه سؤال‌های آن، پاسخ صحیح بدهید؛ بلکه لازم است که در مقایسه با سایر داوطلبان ، وضعیت بهتری داشته باشید، و این امر بدون دقت و هوشمندی در پاسخگویی به سؤال‌ها به دست نخواهد آمد.

ذکر این نکته نیز مهم است که میانگین ذکر شده در هر سال، یکسان نیست؛ برای مثال، سال  92، هیچ یک از داوطلبان، در درس­های زیست‌شناسی و زبان و ادبیات فارسی، به  100 درصد سؤال‌ها پاسخ صحیح نداده‌اند؛ اما سال  93، دو پذیرفته شده در زیست شناسی و پنج  نفر در زبان و ادبیات فارسی، به 100درصد سؤال‌ها پاسخ صحیح داده اند.همچنین سال 94، دو نفر در درس زبان و ادبیات فارسی به 100درصد سؤال‌ها پاسخ صحیح داده اند و هیچ داوطلبی به 90 درصد سؤال‌های زیست شناسی نیز پاسخ صحیح نداده است؛ ضمناً امسال، بر خلاف سال‌های 92 و 93 که هیچ یک از داوطلبان به 100درصد سؤال‌های زمین شناسی پاسخ صحیح ندادند، یک داوطلب به 100درصد سؤال ­های این درس پاسخ صحیح داده است؛ در ضمن  برای پذیرفته شدن در رشته‌های با آزمون یا روزانه، سوابق تحصیلی یک داوطلب نیز  محاسبه می‌شود (25درصد نمره کل آزمون سراسری بر پایه  سوابق تحصیلی داوطلب در آزمون کتبی نهایی سال سوم   متوسطه است)‌؛ یعنی‌، امکان دارد، که داوطلبی در آزمون سراسری درصدهای مطلوبی کسب نکرده باشد، اما سوابق تحصیلی خوبی داشته باشد.

 در نهایت اینکه نباید تصور کرد که یک داوطلب با داشتن نمره­های منفی  یا بسیار پایین در درس‌های مختلف، می‌تواند در رشته های با آزمون یا روزانه پذیرفته شود . اگر داوطلبانی را می‌شناسید که حتی در رشته‌های روزانه با نمره منفی پذیرفته شده‌اند، دلیلش آن است که این افراد به احتمال قوی در سایر درس‌ها نمره خوبی کسب کرده‌اند؛ برای مثال، امکان دارد داوطلبی در درس ریاضی   نمره منفی گرفته باشد، اما در درس زیست شناسی، شیمی و دروس عمومی درصد بالایی به دست آورده باشد؛ ضمن اینکه داوطلبانی که در آزمون سراسری نمره منفی می‌آورند‌، در رشته محل‌هایی که مطلوب اکثر داوطلبان هستند، پذیرفته نخواهند شد. 

- - , .

جزوه نویس تنها...
ما را در سایت جزوه نویس تنها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی tes بازدید : 153 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 22:42

آدرس ایمیل خود را جهت عضویت در خبرنامه سایت ، در کادر مربوطه و بدون www  وارد کنید تا آخرین مطالب سایت به ایمیل شما ارسال شود . پس از عضویت به ایمیل خود مراجعه کرده و بر روی لینک فعالسازی کلیک کنید .

کل مطالب سایت

دانشجویان و کنکور ارشد

مطالب مرتبط با مقطع دکتری

- - , .

جزوه نویس تنها...
ما را در سایت جزوه نویس تنها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی tes بازدید : 154 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 22:42

علاقمندان به شرکت در دوره های غیرحضوری تحصیلات تکمیلی برای ثبت نام در آزمون و انتخاب کدرشته های واحد الکترونیکی(مجازی) دانشگاه آزاد اسلامی تنها سه روز فرصت دارند.

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، ثبت‌نام دوره‌های غیرحضوری واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی تا سوم بهمن ماه تمدید شده است که آخرین فرصت برای متقاضیان بزرگترین دانشگاه مجازی کشور محسوب می شود.

داوطلبان متقاضی ثبت‌نام در دوره‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد می‌توانند نسبت به انتخاب کد رشته‌های واحد الکترونیکی تا سوم بهمن ماه به نشانی الکترونیکی www.Azmoon.org مراجعه کنند.

آموزش الکترونیکی یا مجازی از شیوه‌های نوین آموزشی است که به دلیل عدم نیاز به شرکت در کلاس‌های حضوری و با به کارگیری امکانات پیشرفته آموزشی، ضمن ارتقای کیفیت تحصیلی باعث صرفه جویی قابل توجهی در وقت و هزینه دانشجویان می‌شود.

دسترسی دانشجویان در اقصی نقاط کشور به اساتید برجسته و طراز اول، برگزاری امتحانات پایان ترم در 32 مرکز استان و پشتیبانی شبانه روزی از دانشجویان از دیگر گام‌های واحد الکترونیکی در راستای عدالت آموزشی است که امکان ادامه تحصیل را برای کارمندان، زنان خانه دار و علاقمندان به تحصیل در همه نقاط کشور فراهم آورده است.

به گزارش روابط عمومی واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد، در دوره‌های غیرحضوری واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی، کلاس ها اغلب بعد از ساعات اداری و در پایان هفته بر می گزار می شود تا دانشجویان به بهترین نحو بتوانند زمان خود را مدیریت کنند.

- - , .

جزوه نویس تنها...
ما را در سایت جزوه نویس تنها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی tes بازدید : 171 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 18:31

بازدید : 0 بار


توضیحاتی در خصوص مراسم شو لباسی که توسط دانشجویان دانشگاه الزهرا برگزار شده و عکس‌های آن در فضای مجازی در حال پخش شدن است.

عباسی مسئول روابط عمومی دانشگاه الزهرا در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص مراسم شو لباسی که روز گذشته توسط دانشجویان این دانشکده برگزار شده و عکس‌های آن در فضای مجازی در حال پخش شدن است ، اظهار داشت : این یکی از کلاس های درسی دانشکده هنر بوده که برای امتحانات پایان ترم به صورت ژوژمان ارائه شده و در کل هیچ شو و یا مدی در کار نبوده است و صحت ندارد. 

وی ادامه داد: این کار ممکن است شیطنت برخی از دانشجویان بوده است که ما همواره این مسئله را تاکید کرده بودیم.

عباسی بیان کرد: درواقع این دانشجویان برای گرفتن نمره در درس ارائه مد باید مد ارائه دهند و کار داشته باشند و این یک کار کاملا درسی و دانشکده‌ای بود و بردن دوربین در کلاس مانعی نداشته و عکس ها توسط خود دانشجویان گرفته شده است.

اگر این مطلب برای شما مفید بود با کلیک بر روی +1 به این مطلب امتیاز دهید
  • برای دانلود، به روی عبارت "دانلود فایل" کلیک کنید و منتظر بمانید تا پنجره مربوطه ظاهر شود سپس محل ذخیره شدن فایل را انتخاب کنید و منتظر بمانید تا دانلود تمام شود.
  • اگر نرم افزار مدیریت دانلود ندارید، پیشنهاد می شود برای دانلود فایل ها حتماً از یک نرم افزار مدیریت دانلود و مخصوصاً IDM استفاده کنید.
  • در صورت بروز مشکل در دانلود فایل ها تنها کافی است در آخر لینک دانلود فایل یک علامت سوال ? قرار دهید تا فایل به راحتی دانلود شود.
  • فایل های قرار داده شده برای دانلود به منظور کاهش حجم و دریافت سریعتر فشرده شده اند، برای خارج سازی فایل ها از حالت فشرده از نرم افزار Winrar و یا مشابه آن استفاده کنید.
  • کلمه رمز جهت بازگشایی فایل فشرده عبارت www.konkur.in می باشد. تمامی حروف را میبایستی به صورت کوچک تایپ کنید و در هنگام تایپ به وضعیت EN/FA کیبورد خود توجه داشته باشید همچنین بهتر است کلمه رمز را تایپ کنید و از Copy-Paste آن بپرهیزید.
  • چنانچه در هنگام خارج سازی فایل از حالت فشرده با پیغام CRC مواجه شدید، در صورتی که کلمه رمز را درست وارد کرده باشید. فایل به صورت خراب دانلود شده است و می بایستی مجدداً آن را دانلود کنید.
  • برای راهنمایی بیشتر اینجا را کلیک کنید.

تذکر مهم : هرگونه استفاده مادی از مطالب سایت کنکور ، شرعاً و قانوناً حرام بوده و سایت کنکور هیچگونه رضایتی در این مورد ندارد. تنها راه استفاده از جزوات سایت کنکور نشر به صورت رایگان،بدون تغییر در محتوای فایل و با ذکر منبع لینکدار می باشد

ads 

- - , .

جزوه نویس تنها...
ما را در سایت جزوه نویس تنها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی tes بازدید : 171 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 18:31

بعد از مدت‌ها با کنار رفتن سایه سنگین تحریم‌ها از فراز حوزه آموزش عالی، فصلی نو با کسب موفقیت‌های بیشتر برای این حوزه آغاز شده است.

دو روز است که از لغو تحریم‌ها می‌گذرد و علاوه بر به تکاپو افتادن فضای سیاسی کشور وقتی برخی دانشگاه‌های بزرگ را زیر ذره بین قرار دادیم فهمیدیم این تکاپو از جنسی دیگری به نام دلسوزی برای پیشرفت دانش کشور در بین دانشگاهیان موج می‌زند. 

در چند سال علیه کشورمان اگر چه زمینه‌های تعالی و پیشرفت کشور را صفر نکرد اما به جز حوزه‌های اصلی همچون صنعت و.. اثر خود را بر حوزه آموزش عالی هم گذاشته بود تا جایی که روابط اساتید ایرانی و خارجی و حتی دانشجویان را به شدت تحت تاثیر منفی خود قرار داده بود. اما با سرانجام نیک برجام، امید‌ها جان تازه‌ای به خود گرفته و نشانه‌ای نویدبخش برای فعالان حوزه آموزش عالی شده است چرا که برداشتن تحریم‌ها علیه آموزش عالی یکی از بندهای توافق نامه نیز بوده است. بنابراین با به ثمر رسیدن برجام دانشگاه‌های کشور در آستانه فصل جدیدی در همکاری‌های مشترک با دانشگاه‌های بزرگ و معتبر دنیا قرار دارند تا از این فرصت بیشترین استفاده را در معرفی و انتقال دانش ایرانی به جهان و استفاده از ظرفیت‌های آن‌ها برای توسعه فعالیت‌های علمی و آکادمیک خود داشته باشند. 

بنابراین از این پس چراغ امید برای رشد و ترقی بیشتر به خصوص در حوزه دانشگاهی در ایران هرروز پرسو‌تر و پرنور‌تر از قبل می‌شود. 

تحریم‌ها بازار مهاجرت نخبگان را رونق داد

دکتر سعیدنیا، استادیار دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی تهران در خصوص مشکلات تحریم برای جامعه دانشگاهی عنوان کرد: اثرات خواسته یا ناخواسته‌ای که تحریم‌ها بر طیف آکادمیک جوامع وارد کرد به دور از عدالت بود. علاوه بر چالش‌های متعددی که این تحریم‌ها به وجود آوردند، افراد دارای تحصیلات عالی، با مشکلات زیادی روبرو بودند که حتی منجر به متوقف شدن تحصیلات و فعالیت‌های علمی آن‌ها و همچنین مانع از پیشرفت علمی و انتشار اخبار مربوط به این کشور‌ها در سطح بین‌المللی شد. 

همچنین اگر چه در سال‌های اخیر، ایران دستاوردهای چشمگیری در زمینه علم و فناوری داشته است اما بسیاری از کار‌شناسان معتقدند رقم بالای خروج نخبگان به نوعی ناشی از اثراتی است که این تحریم‌ها بر روی محققین و دانشگاهیان وارد کرده است و باعث شده که این طیف برای پیدا کردن فرصت‌های مناسب شغلی و آکادمیک به کشورهای امریکایی و اروپایی مهاجرت کنند. 

تیر دشمنان به سنگ خورد

وحید احمدی، معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم گفت: اگرچه غرب تمام تلاشش را کرد که به‌ واسطه تحریم‌ها ما را در عرصه علم و دانش و چاپ مقاله‌های علمی ایرانی عقب نگه دارد اما در این مسیر موفق نبود. دانشمندان ما با هر مانعی که روبه‌رو شدند برای برداشتن یا دور زدن آن تلاش کردند و در بسیاری از زمینه‌ها موفق عمل کردند. درواقع این دست سختی‌ها باعث شدند که انعطاف‌پذیر شویم. 

وی افزود: بنابراین می‌توان گفت که اگرچه تحریم‌ها باعث شد‌ انگیزه و جسارت دانشمندان ما بیشتر شود اما قطعا برداشته شدن عزتمندانه تحریم‌ها می‌تواند دست و پای بخش‌های علمی و پژوهشی ما را باز کند و برداشته شدن آن‌ها می‌تواند فرصتی باشد که در این عرصه‌ها شتاب بیشتری بگیریم و بتوانیم در زمان ثابت به نتیجه بهتر برسیم. 

لحظه‌ای حیاتی برای تامین نیاز‌ها

غلامرضا ظریفیان، معاون دانشجویی وزارت علوم در دولت هشتم بیان کرد: تحریم‌ها بخش‌های مختلف اقتصادی از جمله مبادلات ارزی را نشانه گرفته بود و بخشی از نیازهای دانشگاه‌ها هم به‌طور طبیعی تامین نمی‌شد. به عنوان مثال برخی مواد آزمایشگاه‌ها و تجهیزات مورد نیاز دانشگاه‌ها از خارج از کشور تامین می‌شوند و وارداتی هستند. تهیه کردن آن‌ها تامین ارز لازم دارد و اجازه ورود از کشورهای دیگر می‌خواهد. دانشگاه‌ها از این جهت هم از تحریم به صورت نسبی آسیب دیدند. 

حمیدرضا جلایی‌پور، استاد علوم اجتماعی اظهار داشت: تقریبا ۶۰ درصد از جمعیت ما جوانان و دانشگاهیان از میان همین جوانان هستند. دانشگاهیانی که با لغو تحریم‌ها، امید خود را باز می‌یابند. طبیعی است که با گشایشی که صورت گرفته است وضعیت اقتصادی بهتر خواهد شد و بنابراین وضعیت بودجه دانشگاه‌ها هم بهتر خواهد بود. رسیدن پول به بنگاه‌های اقتصادی و دولت می‌تواند به صورت غیرمستقیم بر وضعیت مالی دانشگاه‌ها اثر بگذارد و در ارتقای تجهیزات دانشگاه‌ها بسیار کمک کند.

از لغو تحریم‌ها تا گشایشی در امکانات دانشگاه‌ها

علی برخورداری، رئیس دانشگاه علم و صنعت اذعان داشت: در چند سال گذشته شاهد بودیم که به‌طور ظالمانه‌ای مرزبندی‌ها و محدودیت‌هایی برای نهادهای پژوهشی و دانشمندان ما اعمال شده است. حتی مجلات معتبر علمی مقالات استادان ایرانی را چاپ نمی‌کنند. به هر حال نمی‌توان کتمان کرد که ما از نظر علمی هم به‌ شدت تحریم بوده‌ایم. بحث بعدی ورود تکنولوژی‌هایی است که دانشمندان ما برای انجام تحقیقات به آن‌ها نیاز دارند. در بسیاری از موارد این تکنولوژی‌ها هیچ ارتباطی هم به موضوعات هسته‌ای ندارد اما از ایرانی‌ها دریغ می‌شود. بهبود ارتباط دانشگاه‌های بین‌المللی با دانشگاه‌های ایران هم یکی دیگر از موضوعاتی است که می‌توان آن را یکی از مهم‌ترین نتایج لغو تحریم‌ها دانست. 

افقی درخشان‌تر از قبل پیش روی جامعه دانشگاهی

موسوی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: غربی‌ها در راستای توقف فعالیت هسته‌ای غیرصلح آمیز حتی در برخی از دانشگاه‌های خارجی اجازه تحصیل در رشته‌هایی مثل فیزیک و.. را به دانشجوهای ایرانی نمی‌دادند که خوشبختانه با لغو تحریم‌ها چنین محدودیت‌هایی برداشته می‌شود. 

با برداشته شدن تحریم‌ها، دانشگاه‌های بزرگ ایران می‌توانند با دانشگاه‌های بزرگ جهانی ارتباط مستقیم داشته باشند، اعضای هیات‌علمی می‌توانند مانند گذشته در نمایه‌های بین‌المللی مثل Scopus یا ISI برداشت‌های علمی و تولیدات علمی گوناگون خود را به ثبت برسانند، دیگر احتیاجی نیست که دانشگاهیان فرآیند خسته کننده گرفتن ویزا برای شرکت در رویدادهای علمی را طی کنند و استادان می‌توانند راحت‌تر از گذشته مقالات و طرح‌های پژوهشی ملی خود را ارائه دهند و مطمئنا دنیا، خواهان ارتباط بیشتری با جامعه علمی ایران و استفاده از ظرفیت‌های علمی آن است. 

حالا پس از گذشت همه این سال‌ها و ایستادگی‌ها انتظار می‌رود پس از توافق صورت گرفته و امید بخشی که لبخند را بر چهره همه مردم برگرداند و افق روشنی از پیشرفت را برای ملت ایران به تصویر کشید دانشمندان و استعداد‌های درخشانی که این ۱۲ سال از جولان دادن در عرصه‌های علمی و بزرگ جهانی محروم بوده‌اند بتوانند بار دیگر در این صحنه خودنمایی کرده و ایران را به قلهٔ پیشرفت‌های حوزهٔ علمی و آموزشی جهانی نزدیک کنند. 

 این تبادل علمی می‌تواند برکات زیادی را برای بالا بردن جایگاه علم کشور در دنیا و رونق بخشیدن به فناوری‌های داخلی و همچنین ارتقاء سطح دانشگاه‌های کشور داشته باشد. 

گزارش از محیا معصومی

- - , .

جزوه نویس تنها...
ما را در سایت جزوه نویس تنها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی tes بازدید : 185 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 18:31

آدرس ایمیل خود را جهت عضویت در خبرنامه سایت ، در کادر مربوطه و بدون www  وارد کنید تا آخرین مطالب سایت به ایمیل شما ارسال شود . پس از عضویت به ایمیل خود مراجعه کرده و بر روی لینک فعالسازی کلیک کنید .

کل مطالب سایت

دانشجویان و کنکور ارشد

مطالب مرتبط با مقطع دکتری

- - , .

جزوه نویس تنها...
ما را در سایت جزوه نویس تنها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی tes بازدید : 163 تاريخ : دوشنبه 28 دی 1394 ساعت: 2:26

آدرس ایمیل خود را جهت عضویت در خبرنامه سایت ، در کادر مربوطه و بدون www  وارد کنید تا آخرین مطالب سایت به ایمیل شما ارسال شود . پس از عضویت به ایمیل خود مراجعه کرده و بر روی لینک فعالسازی کلیک کنید .

کل مطالب سایت

دانشجویان و کنکور ارشد

مطالب مرتبط با مقطع دکتری

- - , .

جزوه نویس تنها...
ما را در سایت جزوه نویس تنها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی tes بازدید : 171 تاريخ : دوشنبه 28 دی 1394 ساعت: 2:26

آدرس ایمیل خود را جهت عضویت در خبرنامه سایت ، در کادر مربوطه و بدون www  وارد کنید تا آخرین مطالب سایت به ایمیل شما ارسال شود . پس از عضویت به ایمیل خود مراجعه کرده و بر روی لینک فعالسازی کلیک کنید .

کل مطالب سایت

دانشجویان و کنکور ارشد

مطالب مرتبط با مقطع دکتری

- - , .

جزوه نویس تنها...
ما را در سایت جزوه نویس تنها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی tes بازدید : 154 تاريخ : دوشنبه 28 دی 1394 ساعت: 2:26

آدرس ایمیل خود را جهت عضویت در خبرنامه سایت ، در کادر مربوطه و بدون www  وارد کنید تا آخرین مطالب سایت به ایمیل شما ارسال شود . پس از عضویت به ایمیل خود مراجعه کرده و بر روی لینک فعالسازی کلیک کنید .

کل مطالب سایت

دانشجویان و کنکور ارشد

مطالب مرتبط با مقطع دکتری

- - , .

جزوه نویس تنها...
ما را در سایت جزوه نویس تنها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی tes بازدید : 178 تاريخ : يکشنبه 27 دی 1394 ساعت: 4:58

بازدید : 110 بار


جزوه عربی مبحث تشکیل (حرکت گذاری)‎Reviewed by جزوه عربی مبحث تشکیل on Jan 16Rating: 2.0جزوه عربی مبحث تشکیلجزوه عربی مبحث تشکیل

جزوه عربی مبحث تشکیل (حرکت گذاری)‎

محمد صدیق

اگر این مطلب برای شما مفید بود با کلیک بر روی +1 به این مطلب امتیاز دهید

- - , .

جزوه نویس تنها...
ما را در سایت جزوه نویس تنها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی tes بازدید : 142 تاريخ : يکشنبه 27 دی 1394 ساعت: 4:58

آدرس ایمیل خود را جهت عضویت در خبرنامه سایت ، در کادر مربوطه و بدون www  وارد کنید تا آخرین مطالب سایت به ایمیل شما ارسال شود . پس از عضویت به ایمیل خود مراجعه کرده و بر روی لینک فعالسازی کلیک کنید .

کل مطالب سایت

دانشجویان و کنکور ارشد

مطالب مرتبط با مقطع دکتری

- - , .

جزوه نویس تنها...
ما را در سایت جزوه نویس تنها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی tes بازدید : 148 تاريخ : يکشنبه 27 دی 1394 ساعت: 4:58

در شیوه نامه آزمون پیشرفت تحصیلی مدارس استعدادهای درخشان آمده است:‌ این آزمون در دو مرحله و به صورت هماهنگ در تاریخ‌های ۵ بهمن ۱۳۹۴ و ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ در پایه هفتم،‌هشتم و نهم دوره متوسطه اول و پایه دوم دوره متوسطه دوم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، شیوه نامه آزمون پیشرفت تحصیلی مدارس استعدادهای درخشان، از سوی حسین شجاعی رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان به استان‌ها ابلاغ شد.

در این شیوه نامه آمده است:‌ آزمون پیشرفت تحصیلی سال جاری در دو مرحله و به صورت هماهنگ در تاریخ‌های 5 بهمن 1394 و 6 اردیبهشت 1395 در پایه هفتم،‌هشتم و نهم دوره متوسطه اول و پایه دوم دوره متوسطه دوم در رشته‌های علوم انسانی، علوم تجربی و ریاضی و فیزیک برگزار می‌شود.

عناوین مواد درسی آزمون، دو هفته قبل از اجرای هر مرحله براساس بودجه بندی اعلامی از سوی مرکز استعدادهای درخشان در اختیار مدارس قرار می‌گیرد.

سوالات هر مرحله از آزمون به صورت چهارگزینه‌ای توسط مرکز استعدادهای درخشان و به صورت متمرکز طراحی می‌شود و یک هفته قبل از روز برگزاری آزمون به انضمام پاسخ نامه رایانه‌ای ویژه دانش آموزان و سایر اقلام مورد نیاز تحویل نماینده اداره کل آموزش و پرورش استان خواهد شد.

اداره کل اموزش و پرورش استان، تمامی پاسخنامه‌های دانش‌آموزان را به تفکیک مدرسه بسته بندی و جهت تصحیح، بررسی و تجزیه و تحلیل نتایج آزمون حداکثر سه روز پس از برگزاری آزمون به مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان ارسال می‌کند و این مرکز پس از دریافت، تصحیح، بررسی و تجزیه و تجلیل پاسخ‌نامه‌ها بازخورد وضعیت آموزشی مدارس را در کمترین زمان ممکن به استان‌ها اعلام خواهد کرد.

به منظور ترغیب دانش‌آموزان برای حضور فعال و باانگیزه در این آزمون نفر برتر هر مدرسه تقدیر می‌شود.

- - , .

جزوه نویس تنها...
ما را در سایت جزوه نویس تنها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی tes بازدید : 238 تاريخ : جمعه 25 دی 1394 ساعت: 19:19

جدول زمان‌بندی معرفی شدگان تکمیل ظرفیت آزمون دکتری سال ۹۴ دانشگاه شهید بهشتی اعلام شد .

به گزارش خبرگزاری مهر، جدول زمان‌بندی معرفی شدگان تکمیل ظرفیت آزمون دکتری ۹۴ دانشگاه شهید بهشتی به شرح زیر اعلام شد :

عنوان رشتهدانشکده محل برگزاریتاریخ مصاحبه
زیست شناسی- میکروبیولوژیعلوم زیستی۲۸ دی ۹۴ساعت ۹صبح
مالی-بانکداریمدیریت و حسابداری۳۰دی ۹۴ساعت ۸صبح
بیوتکنولوژی کشاورزیمهندسی و فناوری های نوین۲۸ دی ۹۴ ساعت ۹ صبح
مدرسی معارف اسلامیالهیات و ادیان۲۷ دی ۹۴ ساعت ۹صبح
حقوق عمومی، حقوق جزا و جرم شناسی، حقوق بین الملل عمومی، حقوق خصوصیحقوق۲۶دی ۹۴ ساعت ۸.۳۰

مدارک مورد نیاز

مدارک مورد نیاز مصاحبه آزمون دکتری سال ۹۴ مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه شهید بهشتی به شرح زیر است:

الف) فرم مشخصات مندرج در سایت دانشگاه، ب) اصل شناسنامه و یا کارت ملی، ج) حداقل دو معرفی نامه نوشته شده توسط اساتید ترجیحا راهنما و مشاور مبنی برصلاحیت داوطلب برای ادامه تحصیل در دوره دکتری، با مشخصات کامل و نحوه تماس با اساتید توصیه کننده، د) مدرک احراز توانایی در به کارگیر زبان خارجه در صورت دارا بودن مدرک ملی یا بین المللی، ه) اصل پایان نامه کارشناسی ارشد یا نسخه اولیه برای دانشجویان سال آخر.

و) مدارک تحصیلی مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد به همراه ریز نمرات، ز)، مدارکی که وضعیت نظام وظیفه معرفی شده را با توجه به بند مقررات وظیفه عمومی مندرج در دفترچه راهنما شرکت در آزمون مشخص کند.(ویژه برادران).

ح) اصل گواهی ایثارگری برای، آن دسته از معرفی شدگانی که از سهمیه ایثارگران در آزمون استفاده کرده اند.

ط) اصل گواهی مبنی بر اینکه عضو هیات علمی رسمی قطعی و یا رسمی آزمایشی تابعه وزارت علوم بوده که به تأیید بالاترین مقام مسئول نیز رسیده باشد، برای آن دسته از معرفی شدگانی که از امتیاز مربی در این آزمون استفاده کرده اند.تمام مستندات مربوط به سوابق علمی، آموزشی و پژوهشی و تحقیقاتی.

فیش واریز هزینه انجام مصاحبه (۷۵۰.۰۰۰ ریال) صرفا از طریق سایت دانشگاه شهید بهشتی، سامانه پرداخت الکترونیکی، http://payment.sbu.ac.ir  به نشانی واحد دریافت کننده وجه، معاونت آموزشی، تحصیلات تکمیلی و موضوع واریز وجه، تمبر و خدمات آموزشی انتخاب شود.

قابل توجه داوطلبان مبلغ مذکور غیر قابل استرداد است. داوطلبان لازم است جهت کسب اطلاعات بیشتربه سایت دانشکدهای مربو طه مراجعه کنند.

- - , .

جزوه نویس تنها...
ما را در سایت جزوه نویس تنها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی tes بازدید : 154 تاريخ : جمعه 25 دی 1394 ساعت: 19:19

آدرس ایمیل خود را جهت عضویت در خبرنامه سایت ، در کادر مربوطه و بدون www  وارد کنید تا آخرین مطالب سایت به ایمیل شما ارسال شود . پس از عضویت به ایمیل خود مراجعه کرده و بر روی لینک فعالسازی کلیک کنید .

کل مطالب سایت

دانشجویان و کنکور ارشد

مطالب مرتبط با مقطع دکتری

- - , .

جزوه نویس تنها...
ما را در سایت جزوه نویس تنها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی tes بازدید : 161 تاريخ : جمعه 25 دی 1394 ساعت: 19:19

آدرس ایمیل خود را جهت عضویت در خبرنامه سایت ، در کادر مربوطه و بدون www  وارد کنید تا آخرین مطالب سایت به ایمیل شما ارسال شود . پس از عضویت به ایمیل خود مراجعه کرده و بر روی لینک فعالسازی کلیک کنید .

کل مطالب سایت

دانشجویان و کنکور ارشد

مطالب مرتبط با مقطع دکتری

- - , .

جزوه نویس تنها...
ما را در سایت جزوه نویس تنها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی tes بازدید : 171 تاريخ : جمعه 25 دی 1394 ساعت: 15:19

استارت برای کنکور در شش ماه باقی ماندهReviewed by استارت برای کنکور در شش ماه باقی مانده on Jan 15Rating: 2.5استارت برای کنکور در شش ماه باقی ماندهاستارت برای کنکور در شش ماه باقی مانده

برای شروع کنکور ، هنوزم دیر نشده

علیرضا افشار

 

آن کس که لذت یک روز زیستن را تجربه کند‏،گویی که هزار سال زیسته است

و آنکه امروزش را در نمی یابد‏،هزار سال هم به کارش نمی آید.

از هر کی میپرسم واسه شروع از الان دیره؟میگه اره…دیگه باورم شده ک خیییلی دیره…خیلی خیلی…باورم شده…همه میدونن…همه میگن…
خیلی خوشحالم آقای افشار…!!!!
خیلی خوشحالم ک همه میگن دیره…اینطوری وقتی ک موفق میشم ارزش کارم بالاتر میره…میخوام شروع کنم…میخوام استارتشو بزنم و بخونم…میخوام به همه ثابت کنم ک کی هستم…میگن پزشکی آوردن سخته…کار هر کسی نیست…چه بهتر…اینطوری وقتی ک قبول بشم خودمو به خودم ثابت کردم…ارادمو…اصلا تو شرایط سخت موفق شدن یه دنیا ارزش داره…وگرنه تو شرایط راحت موفق شدن رو ک همه بلدن…میخوام کبریت بکشم به وجود خودم…میخوام یه طوری بخونم ک خودم انتظار ندارم!و همه حرفای بقیه…اینکه نمیشه نمیتونی دیره…اینا همه بهم انگیزه میده…چون ارزش کارم رو بالا و بالاتر میبره….خیلی خوبه آقای افشار…خیلی حس خوبیه ک از تفریحاتت بزنی واسه کنکور…به ادم اعتماد به نفس میده…میگی ببین…ببین اینا بقیه بچه ها همیشه آنلاینن همیشه بیرونن همیشه خوش گذرونی…اینا ارادشو نداشتن ول کن این سرگرمی هارو…ولی تو تونستی…ایول همینه….هر عملی عکس العملی داره مگه نه؟معلومه ک بالاخره نتیجه تلاش هام رو میبینم…به شاگرد اول مدرسمون گفتم سال دیگه دانشگاه سر کلاس واسش جا میگیرم…البته اگه انقدی رتبش خوب شده باشه ک با من یه دانشگاه باشه…وقتی فکر میکنم مامانم چقدر خوشحال میشه ببینه بچش خانوم دکتر شده….


بابام بهم افتخار میکنه….اینا خیلی خوبن…میخوام وقتی ازتون سال دیگه میپرسن واسه شروع دیر نیست؟
بگین نه نیست…بعدم منو مثال بزنین و بگین مگه فلانی نتونست از نیمه دوم سال قبول بشه؟

اصلا من و خدام یه تیم دو نفره ایم ک باعث میشه به همه چی برسم…به همه نشون میدم…نشون میدم چقدر نیرو و توانایی هام زیاده…میگن از الان خوندن و موفق شدن معجزه میخواد….میخوام معجزه باشم….من قبول میشم موفق میشم چون باید بشم…چون حقمه…چون لیاقتشو دارم…والا بلا ب خدا رتبه های خوب کنکور شاخ و دم نداشتن….فقط باید اجازه بدم جرقه های انگیزه وجودمو به آتش بکشه….کسایی ک میگن نمیتونی و انرژی منفی میدن رو خیلی دوست دارم…اینا میدونن…میدونن من میتونم کولاک کنم…میترسن بزنم رو دست همه میخوان ناامیدم کنن….فقط خواستم بدونین…ک توی همایش های سال دیگتون…این منم ک اسمم رو به عنوان الگو و مثال واسه بقیه بچه ها میبرین….

چه زیبا میگفت گرانمایه استادم افشار که ” عشق در هیچ قالبی نمی گنجد”
مگرمیشود چیزی جز عشق این چنین خواسته هایم را در برابرت به تعظیم در آورد?
بجز عاشق چه اسمی شایسته ی این حال من است که حتی در خواب هم ثانیه ای از تو غافل نمیشوم? خواب برای من فرصتی است تا تورا زیباتر تصویر کنم!!
به راستی انتظار اگر میدانست که روزی مانعی میشود میان من وتو در لحظه جان میداد واین وصال را واسطه میشد.

هدف من!

مگر پروردگار تورا نیز اراده ای انسان گونه بخشیده که توانسته ای اینچنین مرا پایبند خود کنی?! یک پایبندی چند ساله!! چرا از تو دست نمیکشم! چرا رهایت نمیکنم?! چرا همچون دیگر جذابیتهای دنیا برایم تکراری نمیشوی? چرا نمیتوانم برزبان بیاورم اگر نشد ….?? چرا این عشق یکطرفه مرا خسته نمیکند?چرا این همه ناز تورا خریدارم من?!

” خب معلوم است دیگر، چرا که من در تو معنا میشوم، تو پیوند دهنده ی من با قدرت اراده ام هستی، تو مسلخگاه تمامی خواهشهای نفسانی منی! روز رسیدن به تو روز به تصویر کشیدن خود واقعیه من و قدرت درونیم است وثابت کردن خودم به همه آنهایی است که میگفتند نمیتوانی!!”
زیبایی عشق های جهان به ارزشمندی معشوقه هایشان است ، حقا که اینهمه ناز بی دلیل نیست!

هدفم!
به یاد داری روزی که دستهایمان را در هم گره کردیم و پیمان بستیم! من که خوب به خاطر دارم!
من به تو قول دادم تا روز وصال خستگی را تحویل نمیگیرم! هر ثانیه را با مفهوم عشق آغشته میکنم! همه را کنار میزنم تا مسیر رسیدن به تورا با پای دل بیایم تا این انتظار را برای تو شیرین کنم…

وچه زیبا به قرارهای من گوش میکردی و به من لبخند میزدی خدای من

من همیشه این موقع های سال به بچه زرنگ ها میگم مراقب باشین ، چون یک عده ای هستن که از الان شروع میکنن و چیزی برای از دست دادن ندارن و بدجوری سیم ترمز بریدن ؛ خیلی هاشون جو زدههستند و وسط ها فیتیله می کشن پایین ولی همیشه چندتایی ثابت قدم بین شون پیدا میشه که حتی برای شما هم تهدید به حساب میان … اینها همون بچه هایی هستن که از رنج وحسرت خیلی از اشتباهات الان خیلی دلشون برای قدرت نمایی تنگه و توفانی کار می کنن؛ اگرچه دیر شروع کردن ولی خیلی با دل می خونند و در نهایت در این 6 ماه با کمترین میزان فراموشی و افت بکوب و ی کله تلاش می کنن که برسن به شماها.

اگر تو هم مثل خیلی از بچه ها کلاسم حس می کنی که میشه و هر هدفی بهای خودش داره،خاص باش و خودت بهم نشون بده.

نیمه مربی ها شروع شده _ شاید 0_2 عقب باشی . اما مربی یک تعویض حیاتی انجام داده . تو الان تو زمین هستی و 45 دقیقه فرصت داری تا نتیجه برگردونی

اما حالا منی که تا اینجای کنکور خوب کار نکردم ، با آزمونم هماهنگ جلو نیومدم و اوضاع جالبی هم ندارم می تونم موفق بشم ؟ ؟ !!

اما حالا چجوری …. ؟؟ !! کلی فصل نخوانده … کلی کم تسلط ….

6 ماه عقب افتادن از بقیه بچه ها چجوری میشه جبرانش کرد آخه ….

نکته مهم برنامه آزمون ها که متاسفانه برای سطوح خاص طیف بندی نشده و پیشنهادات بودجه بندی برای همه مثل هم هست ؛ در صورتی که خیر و صلاح طیف های مختلف داوطلبان کنکور ۹5 با توجه به اینکه از نظر علمی با هم فرق می کنند از اینجا به بعد تا حد زیادی از هم فاصله گرفته و مشابه هم نیستند پس نمیشه به همه یک برنامه کلی داد .

مثلا کسی که تراز 6500 به بالا داره نباید در ریاضی همان حجم کاری انجام بده که یکی با تراز پایینی داره اون کار میگیره.

یا کسی که شیمی ضعیفی داره و حدودا” چیزی نخوانده به صلاحش نیاز بیاد از 23 بهمن با اسید باز آزمون کانون پیشروی کنه و مسلما” پیشنهادات بهتری برای او وجود دارد .

در این 3 کارگاه مهم باکس بندی بهترین برنامه سال گذشته هست که پیش بینی و با توجه به اینکه امسال کنکور هفته چهارم تیر95 برگزار خواهد شد و 1 ماه فرصت بیشتری داریم این فوق العاده به نفع کنکوریهای 95 هست و می توانند با حداقل حذف به بیشترین حجم مطالب و به بالاترین تعداد دوره مرورها برسند .

این 3 فایل صوتی فوق العاده شامل چه چیزهایی می باشد :

_ هم پیشنهاد برنامه خیلی حرفه ای دادیم که خیلی هاتون می گفتین یک مدل برنامه ریزی میخواین از من

_ هم ارزش هر فصل و هر درس را در کنکور از نظر تعداد تست براتون مشخص کردیم

_ پیش نیازهای و ارتباط های قوی و ضعیف همه فصول کنکور که شامل تست های ترکیبی میشن براتون گفتین

_ پیشنهادهایی برای حذف اضطراری برخی قسمت ها دادیم که اگر نرسیدی آنها بذاری کنار

و مهمتر از همه در فایل سوم روش تطابق این برنامه با برنامه کلاس ها و آزمون های آزمایشی بهتون آموزش دادیم تا از الان تا پایان فروردین با این برنامه عالی پیش برین و آزمون هم بدین .

(هرسه را دانلود کنید)

بخش اول

بخش دوم

بخش سوم

اگر روزی توانستیم و نخواستیم ، باید در انتظار روزی باشیم که بخواهیم و نتوانیم

پس فقط به افتخار جاماندگان بااراده و پیش بسوی بهترین ها

- - , .

جزوه نویس تنها...
ما را در سایت جزوه نویس تنها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی tes بازدید : 173 تاريخ : جمعه 25 دی 1394 ساعت: 15:19

آدرس ایمیل خود را جهت عضویت در خبرنامه سایت ، در کادر مربوطه و بدون www  وارد کنید تا آخرین مطالب سایت به ایمیل شما ارسال شود . پس از عضویت به ایمیل خود مراجعه کرده و بر روی لینک فعالسازی کلیک کنید .

کل مطالب سایت

دانشجویان و کنکور ارشد

مطالب مرتبط با مقطع دکتری

- - , .

جزوه نویس تنها...
ما را در سایت جزوه نویس تنها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی tes بازدید : 158 تاريخ : جمعه 25 دی 1394 ساعت: 15:19

آدرس ایمیل خود را جهت عضویت در خبرنامه سایت ، در کادر مربوطه و بدون www  وارد کنید تا آخرین مطالب سایت به ایمیل شما ارسال شود . پس از عضویت به ایمیل خود مراجعه کرده و بر روی لینک فعالسازی کلیک کنید .

کل مطالب سایت

دانشجویان و کنکور ارشد

مطالب مرتبط با مقطع دکتری

- - , .

جزوه نویس تنها...
ما را در سایت جزوه نویس تنها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی tes بازدید : 165 تاريخ : جمعه 25 دی 1394 ساعت: 2:34

آدرس ایمیل خود را جهت عضویت در خبرنامه سایت ، در کادر مربوطه و بدون www  وارد کنید تا آخرین مطالب سایت به ایمیل شما ارسال شود . پس از عضویت به ایمیل خود مراجعه کرده و بر روی لینک فعالسازی کلیک کنید .

کل مطالب سایت

دانشجویان و کنکور ارشد

مطالب مرتبط با مقطع دکتری

- - , .

جزوه نویس تنها...
ما را در سایت جزوه نویس تنها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی tes بازدید : 148 تاريخ : جمعه 25 دی 1394 ساعت: 2:34